Zomer Books, Blogs, Borrel #ZBBB

Lieve lezers,

Eens in de zoveel tijd ontvang je een mailtje voor een event waarbij je gelijk staat de dansen door de kamer. Een tijdje terug ontving ik zo een mailtje van Dagmar van Z&K. Het was nog even spannend of ik kon komen omdat ik mijn tentamen rooster nog niet had. Gelukkig was het rooster me goed gezind en was ik die dag vrij van school.

Met super veel zin vertrok ik in het bloedhete weer afgelopen donderdag van Brabant naar Utrecht. Gelukkig kon dit allemaal aan de hand van 2 bussen maar toch is reizen met het OV in deze hitte geen prettje. Bewapend met een grote fles water trotseerde ik de hitte en na uiteindelijk lang zoeken (omdat iemand me de verkeerde kant op stuurde en Utrecht al half op zijn gat lag voor de Tour) kwam ik aan bij de afgesproken lokatie.

Ik werd onmiddellijk hartelijk begroet door Katja (de huidige stagiaire) en vervolgens naar de speciale ruimte gewezen. Hier stond natuurlijk Dagmar me op te wachten met een lekker koud glaasje water!
Het eerste wat me op viel is hoe waanzinnig mooi de ruimte aangekleed was!

2015-07-02 16.02.06 2015-07-02 16.01.37
                                              2015-07-02 16.01.29

Snel pakte ik een glaasje water en ging op zoek naar een plekje. Al snel zag ik een van mijn volgens/collega blogger Jessica zitten en schoof gezellig bij haar aan. Op elke plek lag al een waanzinnig mooi boek klaar op een bordje met een pen lekkere snoepjes een leuke beker met super gaaf rietje. (blijf het rietje in de gaten houden)

2015-07-02 16.00.54

Ik was precies op tijd (normaal ben ik echt altijd 15-20 min te vroeg) en al snel kwam de rest binnen druppelen. Heel veel bekende gezichten maar ook veel onbekende. Dagmar ging alvast rond met een lekker hapje zodat ze er van verzekerd was dat we niet om zouden vallen van de honger 😉
Toen iedereen eenmaal een plaatsje had gevonden nam Dagmar het woord en heette ons van harte welkom. Nog een speciaal bedankje aan het begin ging uit naar de oud stagiaire die een waanzinnig goed plan had geschreven en nu net afgestudeerd was. Deze leuke gezellige dame die ook nog eens naast me zat kreeg een vakantie naar keuze!! (Note to self ga hier je afstudeer stage doen)

IMG_2755

IMG_2757

Gedurende deze middag zouden er verschillende sprekers aan het woord komen.
In de eerste planning zou ook Lisette Jonkman een workshop geven over bloggen. Helaas moest Lisette door omstandigheden verstek laten gaan. Maar Lisette (ik weet dat je dit leest) de volgende keer halen we het gewoon in!

De eerste gast spreker was Yvette, zij vertelde ons over Elly’s Choice. Als het goed is kennen jullie Elly’s Choice al van mijn bericht op social media over het gratis maand abonnement als je lid bent van de ANWB. Elly’s Choice begint een steeds sterker en groter platvorm te worden. Ik ben persoonlijk heel erg benieuwd wat Elly ons allemaal gaat brengen.

IMG_2759

Na deze gastspreekster was het tijd voor Hapjes!! (ja, ik ben een echte Bourgondiër). Er stonden heerlijke hapjes op tafel die ik lekker mocht gaan uitproberen. Ik moet eerlijk toe geven ze waren echt heerlijk!

2015-07-02 16.53.25 2015-07-02 16.50.18

Na deze overheerlijke hapjes en wat klets met de bloggers om me heen was het tijd voor de volgende spreekster.
Lisbeth van Kempen kwam vertellen over haar debuut ‘Gevaarlijk spel’. Dit boek moet nog verschijnen maar ze wilde ons heel graag vertellen over haar reis naar dit boek.
Lisbeth had iets al dit nog nooit gedaan maar ze deed het enorm goed. Ik kan zelf zeggen dat ik trots op haar ben! Het boek lijkt me enorm spannend en ik kan dan ook niet wachten tot ik mijn recensie-exemplaar in handen heb!

IMG_2764

De volgende spreekster was Tamara van Dwarsligger.
Oké laat ik hier heel eerlijk over zijn. Ik heb al 100 keer met een dwarsligger in mijn handen gestaan. Eerst verbaasd over hoe dit het hele boek kan bevatten. Daarna gaf het me elke keer toch net niet een goed genoeg gevoel om er een te kopen. Zelfs niet als ze bij de Kruitvat in de reclame liggen. Ik moet dus zeggen dat ik een beetje sceptisch deze ronde in ging.
Echter heeft Tamara me doen verbazen met haar verhaal. Van ontstaan tot wat er allemaal bij komt kijken recht door naar het eindproduct. Ik had niet verwacht dat Dwarsligger zo veel aandacht aan de dwarsligger heeft besteed.
Echter moet ik 1 ding wel benadrukken. Tamara had het lef om in een ruimte vol met boekenliefhebbers een bladzijden uit een boek te scheuren. Ik was oprecht verbaasd, ontdaan en geschokt tegelijk. Je moet heel veel lef hebben om dit te doen. In de ruimte kon je iedereen ineens geschokt horen inademen.
Wat ik echter wel een opvallend punt vond is hoe veel er met een Dwarsligger gedaan kan worden en wat een verschil er in Dwarsligger kon zitten. We hebben alles van dwarsligger gezien en gevoeld, hierdoor kijk ik nu heel anders tegen dit kleine boekje aan. (Ook heb ik er nu natuurlijk een thuis liggen die ik zeker snel ga uitproberen)

IMG_2767

Na deze spreekster was het weer tijd voor Hapjes!!!

IMG_2769

Auteur Conny Regard was ook aanwezig onder de genodigde. Echter werd zij voor haar totaal onverwachts naar voren geroepen om het aller eerste exemplaar in ontvangst te mogen nemen van haar nieuwe boek! Conny had dus helemaal nog geen praatje klaar werd heel zenuwachtig maar wist het er schitterend vanaf te brengen. Ik heb nog niets van deze auteur gelezen maar ben er heel erg benieuwd naar! Met haar super positieve en vrolijke energie heeft ze me al overgehaald om zo snel mogelijk te willen beginnen in haar nieuwe boek!

2015-07-02 18.11.54 2015-07-02 18.12.13  IMG_2776IMG_2786

Hierna was het woord aan Gillian King die een klein stukje mocht vertellen over haar nieuwe boek. Waar ik persoonlijk heel erg om moest lachen maar het ook heel sneu vind is dat haar eerste titel ‘Het meisje in de trein’ was. Net nadat deze titel door de uitgeverij goed gekeurd werd verscheen de hit ‘Het meisje in de trein van Paula Hawkins’. Daarom is de titel nu geworden. Alles of Niets. Dit boek beloofd weer een heerlijk boek te worden, maar geen standaard chicklit. Ik ben heel benieuwd. En is de cover niet prachtig!!!

IMG_2779 IMG_2780

Als laatste spreker van deze middag was het woord aan Debutante Inge van der Krabben. Haar boek verschijnt eind augustus en beloofd veel goeds. Inge vertelde ons wat er een beetje bij kwam kijken om ‘je boek aan de man te krijgen’. Ze vertelde kort over haar boek en las een prachtig mooi stukje voor uit dit boek. Ik ben er heel erg benieuwd naar!

2015-07-02 18.33.25

Na deze afsluiting was het natuurlijk tijd voor een leuke groepsfoto!!!

IMG_2791-1

Stiekem stond iedereen hier na best wel te popelen om te gaan. Want weg gaan betekende een leuke Goodiebag in ontvangst nemen!!
Vooruit, nu moet ik weer eerlijk zijn. Ik was zo enthousiast met uitpakken toen ik  3,5 uur later thuis kwam dat ik geen foto heb gemaakt van de ingepakte Goodiebag. Maar wel van het leuke tasje waar alles in zat. Die inmiddels ook al meerdere keren mee de stad in is geweest en mijn nieuwe boodschappentas is geworden.

IMG_2810

Maar wat zit er nu precies in deze Goodiebag? Nou dat kan je hier onder wel zien een hele hoop!!

IMG_2796

Naast boeken zitten er ook nog eens een hele hoop flaters kaarten en andere leuke dingetjes in. Het meeste heb ik voor jullie hieronder nog even extra gefotografeerd.

IMG_2799Woehoe dit vind ik leuk! Van Elly’s Choice kreeg ik een gratis maand abonnement. (En de boeken staan al op mijn e-reader)

IMG_2800

Ik ook met jou! – Conny Regard

Het nieuwe boek van Conny Regard. (Al wat ik me nu afvraag is waarom ik het niet heb laten signeren)

IMG_2801    IMG_2802

Een mysterieus pakketje. Ingepakt met een brief er bij….

IMG_2803

Wij Leugenaars – E. Lockhart 

Bij het kaartje zag ik al dat ik dit boek al in mijn bezit heb. Ik ben er op vakantie in begonnen maar nog geen tijd gehad om het uit te lezen. Zodra ik de recensie online heb ga ik dit exemplaar weg geven aan een van jullie!

IMG_2805

Het Anti Dieet – Jennifer Walters & Erin Whitehead

Dit boek lijkt me dus echt iets voor mij! Ik ben er super benieuwd naar!

IMG_2806

Leef – Laura Maaskant

Ik ben dit boek al vaak tegen gekomen maar had het nog niet in mijn bezit. Ik kijk er heel erg naar uit om me in dit verhaal te mogen gaan storten.

IMG_2807

Die laatste zomer – Tatiana de Rosnay

Hoera! Mijn eerste dwarsligger. Ik ben heel benieuwd naar het verhaal en de gebruikerservaring.

IMG_2808

Dit wilde ik nog even uitlichten! Deze papiertjes vind ik zo super super super leuk! Ik ga ze binnenkort planten!

IMG_2809

De Goodiebag! 

Helaas zat het met de terugreis niet zo mee als op de heen reis en kwam ik lekker laat thuis. Na nog even de plantjes water te hebben gegeven plofte ik neer op de bank met een lekkere pizzaburger een goed boek en.. Hej,, kijk nu… dat rietje…

IMG_2817

Dit was denk ik mijn langste blog tot nu toe. Het kan daarom niet anders dan dat dit ook een super event was! Nogmaals heel erg bedankt Dagmar en natuurlijk ook team Z&K.

Over alle boeken en het inspiratie notebook gaan jullie nog veel meer lezen op de blog.

Wat vinden jullie het leukste van dit event? 

Liefs, Marjolein

8 gedachtes over “Zomer Books, Blogs, Borrel #ZBBB

  1. Ik vond alles op hun eigen manier interessant. De verhalen over de nieuwe boeken die eraan komen, maar ook het verhaal achter de dwarsligger. En uiteraard ook de goodiebag ^^.
    Het was supergezellig! 🙂

  2. Pingback: Boeken Must Haves – Juli | Serendipity Books

  3. Pingback: Inspiratie Notebook | Serendipity Books

  4. Pingback: Recensie: Gevaarlijk spel – Liesbeth van Kempen | Serendipity Books

Plaats een reactie