Het enige echte minikleurboek voor volwassenen + Tips

Lieve lezers,

Zoals jullie weten kleur ik ook graag. Vooral in de tentamen-periode of gewoon als ik even zin heb in iets anders dan lezen. Deze keer probeerde ik daarom Het enige echte minikleurboek voor volwassenen.

Titel: Het enige echte minikleurboek voor volwassenen
Verschenen:  April  2015
Uitgever: BBNC UitgeversSchermafbeelding 2015-07-06 om 13.02.25 Koop bij bol.com

Na een eindeloze reeks succesvolle kleurboeken presenteren wij nu ‘Het enige echte mini kleurboek voor volwassenen’. Een schitterend kleurboekje vol nieuwe kleurplaten, van dezelfde kwaliteit, maar nu in een handzaam formaat en tegen een nog zachtere prijs, dus ook geschikt voor de kleinere portemonnee. Dit handzame, lichtgewicht kleurboek kun je overal mee naartoe nemen. Stop hem in je jas, broekzak, tas of koffer en je kunt overal je kleurmomentje pakken.

Het eerste wat me opviel toen dit boekje binnen kwam is hoe klein en handzaam hij is. Het boekje is echt heel klein (ongeveer 15 bij 11 cm) Hierdoor kreeg ik al gelijk zin om het boekje overal mee naar toe te nemen. De kleuren op de kaft zijn weer prachtig waardoor ik gelijk jaloers werd (want ik wil ook zo veel kleuren en kleurpotloden). Het papier is zoals ik gewend ben van deze boekjes weer van top kwaliteit en in deze vorm lekker handzaam.

IMG_2924 IMG_2925

Het eerste wat me opviel toen ik begon met kleuren was hoe super handzaam dit boekje is. Je draait het zonder dat je er erg in hebt om zodat je makkelijker kan kleuren. Ook heb je maar een kleine ruimte nodig om te kleuren omdat het boekje zo lekker klein is.

Ook deze keer staan er weer prachtige kleurplaten in dit boekje. Elke keer weer weet het kleurboek me hier mee te verrassen.

IMG_2927 IMG_2926

Deze keer ben ik gaan kleuren met de kleurpotloden van BIG. Aangezien ik nogal een puntenbreker ben bij vlagen koos ik voor de Ultra resistent potloden.
Het eerste wat me opviel bij deze potloden is dat ze wel heel erg hard waren. Daardoor kreeg je als je begon met kleuren echt harde kleur lijnen op papier. Zodra het harde puntje er af was (wat echt wel even duurde) kleurde ze echter super super fijn! Nog een voordeel. De punt slijt ook niet zomaar dus je hoeft niet heel de tijd met een puntenslijper in de aanslag te zitten.

IMG_2483

Ik heb deze potloden voor 2 euro gekocht bij de action. Echter wil ik voor het volgende kleurboek toch andere kleurpotloden uit proberen.

Afgezien van dit zijn de tekeningen toch heel mooi geworden (al zeg ik het zelf). Het leuke aan een keurboek is nu eenmaal dat je het zelf kan inkleuren met de kleuren en op de manier hoe jij het wil. Hieronder een paar van mijn ingekleurde kleurplaten.

IMG_2922

IMG_2915IMG_2914

Al met al is dit tot nu toe een van mijn favoriete kleurboekjes! Vooral omdat hij zo klein is dat je hem gemakkelijk met je mee neemt. Maar ook omdat ik niet altijd het geduld heb om een hele kleurplaat af te kleuren. Doordat dit boekje zo klein is kleur je natuurlijk veel sneller maar heb ik persoonlijk ook veel eerder voldoening van het kleuren.

Hou je van kleuren maar ben je soms net zo snel afgeleid als ik, is dit boekje ideaal! 

Tips voor het kleuren:

Lijkt een kleurboek je heel leuk maar ben je eigenlijk gewoon heel slecht in kleuren dan heb ik een paar tips voor je:

1. Kleur omdat je het leuk vindt en niet omdat het mooi moet zijn.
2. Heb je vaak dat als je aan het kleuren bent je ziet dat de kleuren met elkaar vloeken? Leg eest de kleuren die je bij elkaar wil hebben naast elkaar (de potloden) dan zie je gelijk of de kleuren tegen elkaar aan kunnen.
3. Koop het kleurgerij wat jij fijn vind. Pennen Stiften Potloden het kan allemaal. Het is namelijk jou kleurboek.
4. Vind je het lelijk dat je altijd potlood lijnen ziet? Probeer hele kleine rondjes te draaien met je potlood. Hierdoor vul je het oppervlak meer op.
5. Begin met de kleurplaten die je echt aanspreken. Niemand zegt namelijk dat je voorin moet beginnen.
6. Vergeet niet vooral veel plezier te hebben in het kleuren.

Hebben jullie al een kleurboek in huis? 

Liefs, Marjolein

5 gedachtes over “Het enige echte minikleurboek voor volwassenen + Tips

  1. Mooi review. Deze heb ik nog niet, ik heb net het grote zomerkleurboek gekocht met 100 pagina;s aan zomerse platen erin en bij de Action een mandala boekje voor 1 euro .Ik kan dus weer vooruit. Ik heb vooral potloden want stiften vind ik vaak doordrukken.

  2. Wat een leuk kleurboekje.
    Ik heb een hele stapel kleurboeken en kleurplaten.
    Ik begin bij de eerste bladzijde en kleur elke dag in een ander kleurboek voor de afwisseling.
    Het prettigst vind ik om met kleurpotloden te kleuren en dan het liefst van Bruynzeel.
    De duurdere merken heb ik nog niet gekocht, maar wie weet in de toekomst.

  3. Leuke review!
    Ik volg jou al een tijdje voor instagram, maar ik werd toch heel benieuwd naar jouw blog. Je schrijft erg vlot en leest zo gemakkelijk, ik ben fan! 😉

    Om on topic te blijven: ik heb dit kleurboek ook! Had niet verwacht dat ik er effectief in ging kleuren, maar het heeft wel iets therapeutisch.

Geef een reactie

