BloggersBorrel – JA, IK WIL NIET – Eliza Kennedy

Lieve Lezers,

Afgelopen vrijdag mocht ik aanwezig zijn op de BloggersBorrel van JA, IK WIL NIET van Eliza Kennedy.
In de ochtend moest ik nog even naar school maar vervolgens wilde ik de trein pakken om naar Amsterdam te gaan waar deze borrel plaats ging vinden.
Op school controleerde ik snel hoe laat ik de trein van Breda naar Amsterdam kon hebben. Helaas kwam ik er al heel snel achter dat er geen een trein van Breda naar Amsterdam reed. Nog even keek ik voor een optie via Rotterdam maar mee dat ik aan het kijken was kwam er een brandmelding bij Rotterdam binnen.
Al met al ben ik via Den Bosch – Utrecht naar Amsterdam gegaan. Extra uurtjes in de trein maken me meestal niets uit. Ik heb namelijk een goed boek bij. In de eerste trein die ik had heb ik lekker zitten lunchen maar helaas in de tweede trein moest ik staan. Niet lezen dus…

Via Snapchat (serendipitybook) konden jullie op de hoogte blijven van mijn dag. En dat hebben jullie dan ook massaal gedaan! Super leuk!

eten trein

Omdat ik ruim op tijd vertrokken was richting Amsterdam was ik nog altijd lekker op tijd in Amsterdam. Dat betekende nog even shoppen! Echter heb ik niet veel meer dan een nieuwe (Chanel) lippenstift gekocht.. (Mijn stiekeme verslaving). Langzaam aan ben ik via de winkels naar de lokatie gewandeld waar ik moest zijn.

La Cage was het restaurantje waar we de borrel hadden. Ik was daar inmiddels een half uurtje te vroeg maar gelukkig was het tentje al open en kon ik lekker op het terras plaats nemen met een verkoelende IceThee Green. Ja, het was ook in Amsterdam 32 graden.
Als eerste kwam de stagiaire van Xander aanlopen. Een super leuke meid waarmee ik eventjes zat te kletsen voordat de andere bloggers aankwamen. Sommige kende ik al en andere kende ik van gezicht. Maar het is altijd leuk om met een aantal bloggers bij elkaar te zijn.
Iets later kwam ook de Uitgever Marieke en Eliza aan per taxi. De sfeer was gelijk beklonken. Eliza is een super leuke gezellig vrouw die heerlijk zat te genieten van haar dag.
Wij bloggers zaten allemaal braaf aan een glaasje fris maar Eliza en Marieke gingen gelijk aan een heerlijke cocktail. Bij het volgende rondje kon ik dan ook niet achter blijven om ook een heerlijke Gin-Tonic te bestellen.

Cocktails

Tijdens deze borrel was de sfeer heerlijk gezellig en informeel. We hebben over van alles gekletst maar natuurlijk ook over het boek. Ik kende het boek nog niet en had het ook nog niet gelezen, want in Nederland is het net uit.

JA, IK WIL NIET is het debuut van auteur Eliza Kennedy die voorheen een advocate met verschrikkelijk lange dagen was. Inmiddels is ze gelukkig getrouwd en heeft ze een kindje en woont ze  in New York City.

Over JA, IK WIL NIET:
Maak kennis met Lily Wilder: New Yorker, impulsieve, goedgebekte vrouw die van een drankje (of vijf) houdt. Een stralende aanstaande bruid, maar beslist niet van plan monogaam te zijn. Haar verloofde Will is een lieve, intelligente archeoloog. Lily is dol op Will, maar of ze ook echt van hem houdt? Will houdt zonder twijfel van Lily, maar weet hij wel wie ze echt is? Naarmate de huwelijksdag nadert, groeit Lily’s twijfel. De mooiste dag van haar leven dreigt om te slaan in haar allergrootste vergissing.

Schermafbeelding 2015-06-07 om 14.09.18

Een deel van Lily haar leven is geïnspireerd op Eliza haar leven. Maar zeker niet alles! Al snel werd duidelijk dat hoofdpersonage Lily zich heel goed thuis gevoeld zou hebben in Amsterdam, en daar dan waarschijnlijk ook helemaal los zou zijn gegaan.
De manier waarop Eliza over dit boek vertelde heeft me echt super nieuwsgierig en enthousiast gemaakt. Eigenlijk wilde ik toen ik het boek in handen kreeg het open slaan en gaan lezen. (Maar dat is een beetje vreemd op een borrel toch?)

Vooral leuk om te horen vond ik hoe het hele boek tot stand is gekomen.  Eliza had ooit 10 pagina’s van dit boek geschreven en al 70 pagina’s van een ander verhaal. Echter ging haar hart toch uit naar het verhaal van 10 pagina’s. Na haar ontslag bij het bedrijf waarvoor ze werkte is ze verder gegaan met dit verhaal van pas 10 pagina’s. Deze 10 pagina’s zijn inmiddels uitgegroeid tot fantastische boek wat in mei is gepubliceerd en nu inmiddels al in verschillende landen is uitgegeven.
Ook erg leuk om te horen vond ik dat ze het heel eng vond om haar moeder het te laten lezen. Maar omdat het boek voor openheid en eerlijkheid staat had ze geen andere keuze dan het boek te laten lezen. Gelukkig was haar moeder erg positief over het boek ook al past het verhaal totaal niet binnen hun geloof.

IMG_2301                                          IMG_2302.

Hierboven zie je de Britse cover en de Nederlandse cover.
Met de Nederlandse cover is een soort van grapje uitgehaald. Het model op de cover heeft namelijk vrij veel weg van Eliza, zeker in vergelijking met de foto op de achterflap van het boek.

Na een gezellige 1,5 uur kletsen werd het toch eens tijd om het boek in ontvangst te mogen nemen. Van Marieke kregen we allemaal een mega leuke Goodiebag!! Met daarin natuurlijk het boek.
Tijd om te signeren.
DSC01093

DSC01095

Na afloop van het signeren hebben we met alle aanwezigen de foto’s op de cover van het boek na gedaan. Deze zijn nog in handen van de Uitgeverij maar zodra ik deze heb ga ik ze met jullie delen!!

Ik heb een enorm leuke middag gehad op deze borrel. Ik hoop dat ik nog veel vaker van dit soort intieme borrels mag gaan doen.

De foto waar jullie natuurlijk ok nog op zitten te wachten. De inhoud van de Goodiebag:

IMG_2338.

Inhoud:
– Super leuk linnen tasje met lezende kat.
– JA, IK WIL NIET
– Rosy – Pierre Lemaitre
– Preview van De circusvrouw – Jelmer Jepsen
– De catalogus van Xander

Als laatste wil ik Uitgeverij Xander en zijn team bedanken en natuurlijk Eliza Kennedy voor de super leuke zonnige middag.

Ps. Wil je het boek aanschaffen? Dat kan hier.

Liefs,
Marjolein

7 gedachtes over “BloggersBorrel – JA, IK WIL NIET – Eliza Kennedy

  1. Oeh de preview van De Circusvrouw laat je vast smachten naar meer. Ik vond het namelijk een heel goed boek! De borrel zag er gezellig uit, lekkere drankjes en in de zon. Altijd goed 😉

  2. Pingback: Ontmoeting John Boyne | Serendipity Books

  3. Pingback: Hittegolf! Wat te lezen? | Serendipity Books

Geef een reactie

