Ik ga op vakantie en neem mee

Lieve lezers,

In een paar posts geleden schreef ik het al. Na Manchester zou ik op vakantie gaan. Inmiddels is deze vakantie geboekt en ga ik morgen!! Al op pad. Maar nu begint het hele feest weer opnieuw.. Welke boeken ga ik mee nemen? Ik heb nog 1 boek liggen wat ik eigenlijk voor morgen uit wil hebben maar ben bang dat dat me niet gaat lukken dus die gaat mee in de handbagage).

Ik ga 8 (zonder vliegen 7) dagen lekker aan het zwembad/strand liggen dus er mogen een aantal boeken mee.

Koffer

Omdat ik het boek dat ik nu aan het lezen ben nog niet uit heb ben ik momenteel flink twijfel over welke er mee gaan. Ik moet namelijk ook op mijn ereader nog een manuscript lezen.

Ik wilde ziezo Wij leugenaars Bakken voor je leven en De lege stad mee nemen. Echter twijfel ik nu wel want dat zijn dus 4,5 boeken die ik dan ziezo al mee neem. En of ik dat allemaal ga redden om te lezen is de vraag. Plus de kilo’s in mijn koffer maken het lastig..

De boeken:

De baai van de Flamingo’s
Argentinië, 1876. De jonge weduwe Annelie hoopte met haar dochter Mina een nieuw leven op te bouwen, maar haar tweede echtgenoot is een bruut die haar mishandelt en kleineert. Als ook Mina het slachtoffer dreigt te worden van hun nieuwe ‘familie’, vinden de twee vrouwen de moed om hun leven in eigen hand te nemen. Ze vertrekken naar Buenos Aires, maar dat blijkt niet de veilige haven die zij zich hadden voorgesteld als hun paden zich kruisen met die van een op wraak beluste jonge vrouw…

Bakken voor je leven
Als supermarktketen Eaden een bakwedstrijd uitschrijft, stromen de aanmeldingen binnen. In de finale staan vijf deelnemers die elk hun eigen reden hebben om te bakken.
Jenny probeert haar lege huis te vullen, Claire wil een beter leven voor haar dochtertje, Mike hoopt zijn dochters te bereiken na de dood van hun moeder, Vicky wil bewijzen dat
ze wél een goede moeder is en Karen wil koste wat het kost perfect zijn in alles wat ze doet.
Maar net als de originele ‘Mrs. Eaden’ komen de deelnemers erachter dat perfect gebak geen garantie is voor een perfect leven…

Wij leugenaars 
Cadence is de oudste kleindochter van de machtige familie Sinclair. Elk jaar brengt ze de zomer door op het privé-eiland van haar opa. Heerlijke vakanties met haar neef Johnny, nicht Mirren en de knappe buitenstaander Gat. Ze vormen een hechte club. Tijdens hun 15e zomer worden Cadence en Gat verliefd op elkaar. En dan gebeurt er iets onomkeerbaars. Nu is Cadence na twee jaar afwezigheid voor het eerst terug op het eiland. Geteisterd door zware migraine probeert ze te achterhalen wat er die zomer is gebeurd. Haar familie zwijgt in alle talen. Langzaam komen de herinneringen boven, maar ook de leugens en familiegeheimen.

De lege stad
De historische roman ‘De lege stad’ van schrijfster Simone van der Vlugt is een indrukwekkend boek dat zich afspeelt in Rotterdam tijdens de Tweede Wereldoorlog. 
Op 14 mei 1940 wordt Rotterdam getroffen door het zwaarste bombardement dat Nederland heeft gekend. Voor de pasgetrouwde Katja betekent dit het einde van haar onbezorgde leven. Bijna de helft van haar familie komt om. Samen met haar man neemt ze haar overgebleven broertjes en zusjes in huis. Ze is vastbesloten hen door de oorlog heen te helpen. Maar naarmate het leven grimmiger wordt, wordt dit steeds moeilijker.

Welke boeken raden jullie me met klem aan om mee te nemen??

Ik wens jullie allemaal een hele fijne meivakantie voor zover je die mag hebben.

Liefs, Marjolein

2 gedachtes over “Ik ga op vakantie en neem mee

Geef een reactie

