De Verborgen Universiteit – De erfenis van Richard Greneville

Lieve lezers,

Door mijn drukke schema heb ik nog geen nieuw boek uit kunnen lezen en daarom maar een recensie van 1 (2) boek(en) waarvan ik het niet kon laten om deze met jullie te delen.

Auteur: Natalie Koch

  • Nederlands
  • 623 pagina’s
  • Querido’s Uitgeverij BV
  • april 2011

 

Als de negentienjarige Alexa Westerhof een semester aan een kleine Londense universiteit gaat studeren, ontdekt ze al snel dat het gotische gebouw geheimen herbergt, geheimen die ook haar leven voorgoed zullen veranderen. Een dramatische gebeurtenis op de campus brengt haar in contact met magie, mensen met bijzondere krachten, waar ze zelf ook over blijkt te beschikken. Terwijl ze colleges volgt en van het studentenleven geniet, bestudeert ze in het geheim magie en leert haar krachten ontwikkelen. Ze ontdekt dat Londen vol geheime plekken zit, van verborgen kelders en kroegen tot spookmetrostations, en het wordt haar vooral duidelijk dat ze tegenover de buitenwereld niets mag loslaten over deze wereld.
Intussen gebeuren er raadselachtige dingen; als eerst een docent en daarna haar huisgenote, het dromerige goth-meisje Rain, ten prooi vallen aan een onverklaarbare bewusteloosheid, gaat ze op onderzoek uit. Iemand houdt haar in de gaten, maar wie – en waarom?

De erfenis van Richard Grenville is het eerste deel van de trilogie De verborgen universiteit. Het is een verhaal over magie, een kunst en wetenschap die nog springlevend is – maar hoe lang nog?

—–

Ik ben aan dit boek met wat twijfels begonnen, het boek was nog niet erg bekent. Maar wat ben ik Blij dat ik in dit boek begonnen ben. Dit is het eerste boek waarvan ik dacht: Nee, met elke bladzijde die ik lees kom ik dichter bij het einde! Natalie Koch heeft me mee gesleurd door haar pagina’s en deed me volledig inleven in Alexa. Het is prachtig geschreven het leest lekker snel met een lach en een traan. Het boek zit vol spanning en elementen waar je achter wil komen waardoor het moeilijk word dit boek weg te leggen en hoe verder je komt hoe meer er ontrafeld word en des te meer vragen er bij komen.

Ik omschrijf het boek graag als de Harry Potter voor vrouwen maar dan een stuk realistischer.

 

Lees ook zeker deel 2 Het levende Labyrint. Ook dit boek is weer een prachtig boek wat verder gaat daar waar deel 1 geëindigd is. Dit deel maakt alles nog spannender omdat er nog meer zaken aan het licht komen mysteries worden ontrafelt en nieuwe gecreëerd. En meer ga ik jullie niet verklappen.

Natalie Koch heeft mijn hart gestolen met dit boek en daarom een dikke:

5/5 Sterren!

 

P.s. Lees je nog op papier, koop dan de hardcover versie. Ik heb zelf de paperback en daar heb ik spijt van.

 

psst : Het Levende Labyrint is het boek van mijn cover foto.

Geef een reactie

